Septembrie 4th, 2010
De unde stim ca Dumnezeu nu e femeie?
Odata mi s-a adresat aceasta intrebare intr-un grup de oameni. Luata prin surprindere, singurele mele argumente au fost ca in Biblie se vorbeste ca fiind un “El”, iar Iisus il numeste “Tata”.
Dupa parerea mea umila, logic ar fi ca Dumnezeu sa nu aiba un sex anume (eventual neutru), el constituind un intreg. Plus ca nu ne putem referi ca la un om, fiind un spirit (o energie)…dar totusi de ce in rugaciunile noastre ne gandim la un barbat? Pe pamant a fost trimis tot un fiu, iar cei 12 apostoli au fost tot barbati. (la treaba cu apostolii, hai ca ar fi motivatia ca femeile atunci erau menite sa aiba grija de casa, copii, nu puteau umbla prin lume pentru propavaduire, dar ma gandesc ca mai erau si femei dedicate credintei lor, care nu vroiau casatorie, care si-ar fi dedicat viata unei astfel de misiuni cu toata silinta din lume, cum ar fi calugaritele).
Stiu ca sunt subiecte care nu pot avea un raspuns concret, din aceste intrebari se vor naste alte intrebari si tot asa. Dar in loc sa caut pe Google, presupun ca sunt si aici oameni mult mai bine pregatiti si mai cititi decat mine si as vrea sa stiu niste pareri.
M-am pus sa traduc cu google Dumnezeu in mai multe limbi…si ia uitati cum suna:
Dieu (franceza), Duw (galeza), Deus (galiciana), Gott (germana), Allah (indoneziana), Guo (islandeza), Dio (italiana), Dievs (letona), Dievas (lituaniana), Bog (poloneza), Gud (suedeza), Buh (ceha), God (engleza) etc. Nu ma pricep la genul substantivelor din alte limbi, da nu prea suna spre masculin toate? Sau mi se pare?
Popularity: 32%


Septembrie 4th, 2010 at 8:19 PM
[...] De unde stim ca Dumnezeu nu e femeie? Sat Sep 04, 2010 20:19 pm Odata mi s-a adresat aceasta intrebare intr-un grup de oameni. Luata prin surprindere, singurele mele argumente au fost ca in Biblie se vorbeste ca fiind un “El”, iar Iisus il numeste “Tata”. Dupa parerea mea umila, logic ar fi ca Dumnezeu sa nu aiba un sex anume (eventual neutru), el constituind un intreg. Plus ca [...] [...]
Septembrie 4th, 2010 at 10:03 PM
Numele ce le-ai tradus suna destul de masculin.
Septembrie 4th, 2010 at 11:02 PM
Cam da…
Septembrie 4th, 2010 at 11:48 PM
și proroocii din vechiul testament tot bărbați au fost.
atâta timp cât există procreatie există diferențierea între sexe.
Septembrie 4th, 2010 at 11:53 PM
Bun m1ha1…deci tu sustii ideea ca Dumnezeu e barbat? Am vazut site-ul tau si am constatat ca esti bine informat in ceea ce priveste religia. Asa ca tu ai fi potrivit sa ne luminezi, daca doresti.
Septembrie 5th, 2010 at 12:54 AM
fara indoiala Dumnezeu este barbat.Spun asta cu toata convingerea…satana da, este femeie
de cate ori ati vazut un barbat sa aiba ganduri diavolesti, sa construiasca strategii stupide si nebunesti? niciodata…Dumnezeu n-ar putea face asta fiindca e barbat, o femeie o face in mod frecvent
Septembrie 5th, 2010 at 1:07 AM
Wow ce explicatie Miriam. Citind aceste randuri mi-am amintit de Lilith…care da, e cum zici tu, reprezinta diavolul si se zice ca e femeie.
Totusi e o dilema, Dumnezeu spune ca ne-a facut dupa chipul si asemanarea sa. Chipul lui ar fi de barbat dupa cum zici tu…atunci de cine-s facute femeile?
Oricum frumos raspuns. Strasnice femeile astea!
Septembrie 5th, 2010 at 1:12 AM
Miriam ai vreun blog ceva?
Septembrie 5th, 2010 at 9:13 AM
nu am inca un blog…multumesc pt aprecieri
Septembrie 5th, 2010 at 9:29 AM
si inca ceva…Dumnezeu a fost dezamagit de femeie asa cum sunt de cele mai multe ori si barbatii nostri, de aceea i-a dat cele mai grele sarcini in viata, cea mai grea dintre ele fiind lupta interioara, dar si puterea de a le duce, care mi se pare tot o pedeapsa…un barbat nu va cunoaste niciodata aceasta lupta in ciuda razboailor la care participa de secole la rand
Dca ar fi fost femeie ne-ar fi iertat de toate greutatile acestei vieti asa cum ne iertam noi intre noi…femeile
Septembrie 5th, 2010 at 10:59 AM
Femeile sunt condamnate sa traiasca in anonimat, fara prea multe “functii”…datorita structurii lor interioare sa inteleg?
Septembrie 5th, 2010 at 11:54 AM
uuu, subiect tabu! Dumnezeu e Dumnezeu, nu conteaza ca e barbat sau femeie, dar sa stii ca o femeie in postura lui Dumnezeu ar revolutiona lumea. Nu ar mai fi condusa de barbati, cel putin la nivel declarativ
Septembrie 5th, 2010 at 11:58 AM
Chiar asa danbrasov?
De ce sa revolutioneze lumea? Femeile pot fi capabile si, de ce nu, bune conducatoare. Daca pana si Dumnezeu ar fi barbat si ar crede asta…inseamna ca ar fi misogin.
Ofof, nu e loc pentru femei in ceruri se pare
Septembrie 5th, 2010 at 1:28 PM
In cartile scrise s-a folosit caracteristici umane pentru a ne face pe noi sa intelegem mai bine.
“Dumnezeu spune ca ne-a facut dupa chipul si asemanarea sa.”
Aici nu se refere direct la caracteristici fizice…se face referre la calitati morale,capacitatea morala,sentimente.
Cat despre carte,sunt prea mica tind eu sa cred.Nu mi se acorda atentie.
Septembrie 5th, 2010 at 1:29 PM
“In cartile scrise”-am vrut sa spun in cartile sfinte
greseala mea.
Septembrie 5th, 2010 at 8:27 PM
structura lor interioara este cel mai mare defect, nu multe femei reusesc sa-si elimine acest defect sau mai bine spus, slabiciune.pe de alta parte, “coasta” aia de care se tot vorbeste in carti nu da voie sa intre in discutie faptul ca Dumnezeu ar putea fi femeie
Apropo, ai gasit vreodata locatia acelei coaste?
Septembrie 6th, 2010 at 1:42 PM
Am evitat intotdeauna discutiile pe tema religioasa tocmai din cauza contradictiilor si a incertitudinii. Nu stiu sa raspund la intrebarea asta, dar as tinde sa spun acelasi lucru ca si danbrasov: Dumnezeu e Dumnezeu.
Adaug la lista de traduceri si japoneza: Kami.
Septembrie 6th, 2010 at 2:56 PM
Offf…o noua intrebare s-a nascut. Care e coasta cu pricina?
)
Si din ce vad…cam toata lumea mizeaza pe barbat…
Septembrie 6th, 2010 at 2:57 PM
Asta parca suna mai feminin…Kami
Nici eu nu prea imi bat capul cu ceea ce nu are un sfarsit, insa daca tot mi s-a adresat intrebarea, vroiam sa vad ce ar raspunde altii.
Septembrie 6th, 2010 at 3:13 PM
Da, citindu-le pe cele dintai si apoi traducerea in japoneza, clar suna mai feminin.
Septembrie 6th, 2010 at 8:05 PM
trust me, Dumnezeu este barbat
Septembrie 6th, 2010 at 8:22 PM
Miriam, daca numele tau e acelasi cu nickname-ul tau atunci La multi ani pentru ziua de miercuri (in caz ca nu ne mai vizitezi pana atunci).
Septembrie 6th, 2010 at 9:38 PM
multumesc dar nu este numele meu real
va vizitez in mod sigur asa ca, pe curand
mi-e frica sa ma gandesc
)
ps. cu riscul de a-mi pune toate femeile in cap, ma bucur ca Dumnezeu este barbat altfel ce s-ar fi ales de noi daca eram “supravegheate” de o femeie?
Septembrie 6th, 2010 at 9:55 PM
Si cum ne-am ruga daca e femeie ??? Mama noastra , care esti in ceruri???? hmmm, curios.
Septembrie 6th, 2010 at 10:24 PM
hei, ai “coraj” să te bagi intr-un subiect atât de greu. totuşi e o temă de discuţie tare interesantă. dacă vrei, e singura situaţie în care masculinitatea primează. mă gândesc la faptul că, în mai toate culturile, femeia, prin faptul că ea dă naştere unei noi vieţi, a fost plusată, ca zeitate supremă.
bine, n-am eu nivelul e cunoştinţe şi, ca şi tine probabil, ultima mea idee era să declanşez vreo polemică, în mod gratuit…mai ales pe temă religioasă.
chiar imi place ideea si nu consider că ar fi blasfemie.
altfel zis, mă bucur că-ţi găsii blogul…cred că, cel puţin câtva timp, voi “bântui” pe-aici.
Septembrie 6th, 2010 at 10:56 PM
Desi sunteti o femeie, nu vedeti femeile pe posturi de conducere. Ati avut sefe asa rele?
))

E adevarat ca femeile pot sa faca viata un calvar cuiva, fiind pline de energie negativa atunci cand lucrurile nu merg cum vor ele.
Cred ca e ceva in structura lor, dintr-un amalgam de calitati si defecte, iese mereu o furtuna.
Sa va spun un secret. Nu e numele dv, dar in schimb e al meu
Multumesc ca tot sunteti prezenta si oferiti opinii pentru “elucidarea misterului”
O seara minunata!
Septembrie 6th, 2010 at 10:57 PM
Asta chiar m-a facut sa rad
)
E tare argumentul si destul de solid.
Septembrie 6th, 2010 at 11:05 PM
Stiti ce cred eu ca e o jignire pentru Dumnezeu? Sa cred in el fara sa cercetez/analizez si sa iau totul cum mi se ofera.
Intradevar subiectul e delicat, dar in acelasi timp, in momentul cand nu am stiut sa raspund, m-am intrebat de ce o intrebare aparent simpla ne da asa batai de cap.
Cum s-a zis intr-un comentariu mai sus, “Dumnezeu e Dumnezeu”, dar oare ar trebui sa ne multumeasca atat? Sa credem fara sa stim in ce, ca niste orbi?
Suntem crescuti cu o anumita religie, cu anumite principii de viata, dar nu suntem obligati ca toata viata sa ne supunem lor, avem datoria de a ne lumina/perfectiona pe tot parcursul vietii, indiferent de domeniu.
Multumesc capca1 pentru sustinere
Si bun venit!
Septembrie 6th, 2010 at 11:49 PM
mersi ca m-ai primit pe blog roll-ul tau!
ti-am citit parte din postari…imi plac!
cat despre religie, ai mare dreptate, nu cred in habotnicism…cel putin in ritualurile religioase.
raman cu credinta din suflet…nu cred intr-un Dumnezeu razbunator,vindicativ… doar suntem fiii lui(si fiicele, evident!)so, un parinte nu poate fi suparat pe copilul lui…din pacate, de mici copii suntem amenintati cu pedeapsa pentru greseala in loc sa ni se spuna de cereasca iertare.
si ,da,ai dreptate! “crede si nu cerceta” nu mai poate ajuta pe nimeni!
urasc fariseismul, pe cei pretins credinciosi dar care-si rad de credinta.
spuneam ca subiectul tau e tare interesant si ar chema la o discutie mai aprofundata! necesita o abordare mai “tehnica”…de ce oare ni-l inchipuim pe Iisus alb si nu negru, sau mulatru ?!
drept e si faptul ca abia ce-am lasat cursurile de penal de-o parte si n-am somn…de aici si limbarita mea!
oricum, imi pare bine ca-ti gasii blogul, dar, gata, nu te mai laud, poa’ sa fie periculos!
Septembrie 7th, 2010 at 12:52 AM
Poate Dumnezeu chiar e femeie, poate uraste barbati si tocmai de aceea toti apostolii erau barbati.
)
Trebuia sa dovedeasca lumii cat de incapabili suntem nu?
Ps. Daca e femeie sper sa aiba tzatze faine
Septembrie 7th, 2010 at 1:37 AM
Stiti ce e ironic? Am fost la un pas sa fac dreptul. Acolo m-am inscris initial, am intrat si…viata m-a deviat pe alt drum
Nu cred ca doar dv nu aveti somn, e o insomnie generala, vacanta ne-a dat peste cap ora de culcare
Si da, chiar am vazut acum ceva timp pe Discovery un documentar in care se vorbea de faptul ca Iisus nu ar fi fost alb…si tot asa ajungem la alte intrebari, iar eu sunt atat de nepregatita informational.
Apropo, in blogroll am pus numele userului dv “capca1″, dar daca vreti sa fie numit altfel, imi puteti spune.
Succes cu acele cursuri si cu somnul asta care va da batai de cap
Septembrie 7th, 2010 at 1:40 AM
Ar merge si asta, dar problema e ca nici o femeie nu ar sta in anonimat si ar permite ca sa fie numita barbat, ca deh….are orgoliu.
Septembrie 7th, 2010 at 7:31 AM
atunci maine va voi felicita
Femei in posturi de conducere…sunt peste tot, nu le vad insa pe postul lui Dumnezeu, la asta clar nu s-ar pricepe
sunt depasite si ele de ceva si consider ca e singurul “job” pe care nu ar fi in stare sa-l presteze

ps. e unica situatie in care barbatul este inaintea femeii, in rest… dust
Septembrie 7th, 2010 at 11:33 AM
Miriam, sa inteleg ca barbatii sunt doar asa, de eticheta, pe cand femeile conduc totul din spate

…nu prea apar in motoarele de cautare 
Puteti sa ma tutuiti, sunt micuta
Ajung si eu ca si Lost, sa ma intreb cum m-ati gasit
Septembrie 7th, 2010 at 12:26 PM
E clar, am ras cu lacrimi la comentariile lui Lost si Lacrimi sterse!
Eu am zis ca sunt de acord cu “Dumnezeu e Dumnezeu” tocmai pentru ca stiu ca n-as putea gasi un alt raspuns. Sa cercetez? Ok, cercetez. Unde? In Biblie e clar, in Biserici e clar si populatia crestina (nu ma bag in alte religii) nu L-a luat ca atare, ca fiind barbat, fara sa-si mai puna intrebari. Asadar, unde sa cercetez?
Cred in Dumnezeu, in Iisus, Fecioara Maria, merg la Biserica destul de rar si evit slujbele pentru ca nu cred in popi. Cam asa sta treaba la mine…
Septembrie 7th, 2010 at 12:40 PM
Aoleu, m-am luat de tine
)Nu ma bate.
Imi aminteam ca prin vis ca exista un comentariu de genu`, dar nu mai stiam a cui e.
Daca nu crezi in nici un preot…ma intreb daca te spovedesti vreodata? Sau mergi pe principiul ca poti sa iti recunosti faptele in fata lui Dumnezeu oriunde ai fi?
Oricum si mama gandeste cam la fel, citeste mereu Biblia, le face urari oamenilor care fac trimiteri la Dumnezeu (“Dumnzeu fie cu tine” etc), dar de mult timp nu a mers la biserica. Poate ca oamenii incep sa fie din ce in ce mai dezamagiti pana si de reprezentantii bisericii…
Septembrie 7th, 2010 at 12:44 PM
Medicinista, atunci sa ne tutuim reciproc…da, barbatii sunt doar o eticheta pe care ne punem noi amprenta, pana si camasa calcata pe care o poarta are amprenta noastra

nu conteaza cum te-am gasit, ratacind pe google…important este ca suntem aici si vb de parca ne cunoastem de cand lumea
Septembrie 7th, 2010 at 1:07 PM
Imi aduci aminte de o melodie: “Eu te-am gasit/ Si n-am sa-ti spun/ Cum am facut..”
)
Chiar…barbatii sunt nascuti de mame, crescuti, ingrijiti….apoi ii ia in primire sotia..si uite asa femeile “sustin” existenta omenirii
Hint: Daca Dumnezeu e barbat, tot o femeie/mama exista in spatele lui…
Stiu ce o sa zica barbatii, femeile castiga mereu, intorc totul in favoarea lor
Septembrie 7th, 2010 at 1:41 PM
Teeheee!!!
Io eram de acord cu afirmatia lui Dan Brasov. Dar tocmai din motivele alea. Am mai avut nspe mii de discutii pe tema asta (ca am vrut sau nu, pana la urma am intrat in hora) si au fost si intrebari de genu’ asta: “Tu crezi fara sa cercetezi?” Pai io recunosc ca asa am fost invatata de mica, dar chiar si acum, avand gandire proprie, unde as putea sa cercetez ca jur ca ma duc acu?
Cine poate sa raspunda la intrebarile astea sau ce carte le contine sau unde pot sa le gasesc?
Preotii tot oameni sunt, oricat de sus i-ar urca lumea pe piedestaluri. Nu ii vad ca fiind “trimisi ai Domnului” sau “reprezentantii Domnului” sau cu atat mai putin sfinti. Sunt oameni. Cu doza lor de rautate si lacomie si parvenitism.
Am pierdut un revelion din cauza asta!!!! Serios!! 
Nu-mi amintesc ultima data cand m-am spovedit, sincer… Desi la anu’ o sa fiu nevoita pentru casatorie. Merg in Biserica si acolo incep sa “discut” cu Dumnezeu. Cam asa merge spovedania la mine.
Uoooffff de-aia nu-mi plac discutiile religioase. Se intind prea mult.
Septembrie 7th, 2010 at 2:26 PM
Nu avem de unde sa stim, dar din biblie si in istorisiri ne este transmis faptul ca este barbat si cam asta a ramas ideea legata de el. Faptul ca dumnezeu este barbat.
P.S : Am citit un articol azi dimineata : “Acest anunt care a revoltat lumea crestina din intreaga lume a fost facut de Biserica Episcopala din Scotia. Reprezentantii acesteia au declarat ca Dumnezeu este mai presus de gen, este si barbat si femeie deopotriva.”
Septembrie 7th, 2010 at 2:35 PM
Deci de la amintiri ti se trage “abtinerea” asta cu “Dumnezeu e Dumnezeu”
)) Ce rapid incheia ea subiectul, cand de fapt l-a maruntit in trecut pana a uitat de revelion
Septembrie 7th, 2010 at 2:40 PM
Boogie, se pare ca pana acum detii “adevarul suprem”
) Ma bucur ca a fost dat si un raspuns oficial. Avem drept conducator un hermafrodit.
Multumim de lamurire
Septembrie 7th, 2010 at 6:25 PM
o fi lady GaGa…. intruchiparea celui mai nou “messia”????
PS: ai “citit” un articol….!!! asa cum multi “au citit” biblia…. dar nimeni nu a verificat informatia la sursa! nici chiar eu… cu toate ca nu sunt ateu
Sta cineva 5 minute asa ca medicinista sa se intrebe: Pe ce se bazeaza aceste afirmatii???
Ea macar la inceputul postului a afirmat: am primit o informatie… si incerc sa ma lamuresc in privinta ei.
Septembrie 7th, 2010 at 7:14 PM
lady gaga
), va dati seama ca pe cat de seriosi am fost la inceput, pe atat de hazlii spre sfarsit.
Dl Nimeni (cum suna
Stiam ca nu voi ajunge la o concluzie, vroiam sa vad doar raspunsuri posibile si le multumesc tuturor ca s-au implicat.
Chiar si cu unele replici doar pentru amuzament, sunt de parere ca prin joaca putem afla mult mai multe decat prin intermediul seriozitatii.
Ca o fi femeie, ca o fi barbat, vai de capul nostru cat de nestiutori suntem. De cele mai multe ori credem in ceva doar pentru confortul nostru sufletesc…asta-i durerea!
Poate ca intrebarea de la titlu a avut dublu rol, atat demonstrarea faptului ca uitam sa ne intrebam lucruri simple si luam informatiile cum ni se servesc, cat si “instigarea” la un pic de gandire.(nu doar in ceea ce priveste religia)
Septembrie 7th, 2010 at 7:59 PM
Ps-ul era ptr Boogie… in caz ca revine sa citeasca discutia
Ps.. ptr tine stimata Medi’: avem conducator! ???
Ce voiai sa spui cu asta? Din moment ce nu stim sau nu meditam la ce reprezinta acel conducator ptr noi… cum il putem numi oare “conducator”???
Sunt mai pragmatic si afirm ca de obicei: eu sunt conducatorul propriei vieti, ptr ca doar prin deciziile luate de mine viata mea este influentata in cursul ei firesc si eu sunt cel care ai creez acel curs.
Prima decizie a apartinut parintilor in momentul conceprii noastre fizice, restul…. ne sta pe umeri si ne apasa: se numeste “responsabilitate”…
Septembrie 7th, 2010 at 9:13 PM
Ei…”conducator” nu la propriu, ci unul spiritual, de care tin cont miliarde de oameni pana la toata urma, fiind un ghid/exemplu in vietile noastre.
Merg cam dupa acelasi principiu, fiecare isi manageriaza viata.
Tare lung e acest subiect…., de aceea, pana una alta, mai dati next si “infruptati-va” cu vicii
Septembrie 8th, 2010 at 3:37 PM
Si cam asa…
Septembrie 8th, 2010 at 3:44 PM
da nu inteleg de ce Dumnezeu si tigani?
Septembrie 8th, 2010 at 4:24 PM
De ce Dumnezeu si tigani?… Buna intrebare. Habar n-am cum am reusit sa legam cele doua subiecte, dar in principiu am avut discutii in contradictoriu pe tema ambelor subiecte: el era rasist convins, eu nu, el era ateu, eu nu.
Chiar m-ai pus pe ganduri… Poate dau de el pe-afara sa-l intreb, desi avand in vedere faptul ca el era racheta si eu aeroplanu’, slabe sanse sa-si mai aminteasca ceva. 
Septembrie 9th, 2010 at 3:34 PM
Si rasist si ateu…interesant personaj, presupun ca avea si argumente impresionabile
Septembrie 9th, 2010 at 4:12 PM
El de altfel e foarte inteligent si super ok ca si persoana. Si s-a insurat acu cateva luni si nevasta e gravida si sta la doua scari mai incolo de mine.
))
Avea argumente si era foarte sigur pe el. Atat de sigur incat mi-a propus de cateva ori sa petrec cateva ore pe zi cu el pentru a discuta despre problema religiei, iar la sfarsitul unei saptamani eu voi fi atee. I-am zis din start ca poate sa incerce sa discute cu mine despre treaba asta pentru tot restu’ vietii. Nu-mi schimb parerea.
Septembrie 9th, 2010 at 4:17 PM
Sunt curioasa cum s-a casatorit. In biserica ortodoxa?
Septembrie 9th, 2010 at 4:38 PM
Yep. Biserica ortodoxa, cu coroane pe cap, cu vin si dansu’ in jurul mesei si tot tacamu’.
Septembrie 9th, 2010 at 6:25 PM
Pfff..pai da asa-i ateu el..
Septembrie 10th, 2010 at 11:26 AM
Pai daca vroia sa se insoare neaparat, trebuia sa faca asa cum ii dicteaza nevasta.
)
Septembrie 12th, 2010 at 11:14 AM
dar oare astia care sunt “transformati”…?